Omstreeks half 10 arriveerde ik bij de Jacobushoeve in Dorst. Deze locatie zou pas om 11.00 uur opengaan. Maar ik zag al diverse steps geparkeerd bij de locatie en geen steppers te bekennen. Ze zaten daar al gezellig aan de koffie en de thee. Na een klein oponthoud (te weinig lucht in de band) starten we omstreeks 10.10 uur met de tocht. Naast de 9 BBers waren er nog 2 personen van buiten de club die meededen. Deze dames kwamen uit Soest en Wagenberg. Het gezelschap bestond uit steppers die allemaal voor de zon kwamen. Alleen die had al bijna de gehele week geschenen en deze dag was hij in rust. Toen we goed en wel waren vertrokken was daar de eerste stop bij een reusachtige kaneelstok. Dit bedrijf voorziet de kermissen van allerlei snoeplekkernijen.

2026 05 04 22 15 05 WhatsApp

Daarna stepten we door een autovrij gebied in het bos en door heidegebied. Na een goede 10 km werd het tijd voor een kleine drinkpauze. Van de plaatsnaam alleen al wil je even wat drinken.

2026 05 04 22 15 35 WhatsApp

Daarna vervolgde we de tocht via Molenschot naar Rijen waar een gigantisch kunstwerk opdook. Daar wij in zonnige sferen waren gingen we ervan uit dat het palmbomen waren maar het zijn 4 margrieten welke de plaatsen Gilze – Rijen – Hulten en Molenschot moeten voorstellen.

2026 05 04 22 15 53 WhatsApp

Tot nu toe hadden we nog geen regenjas nodig gehad. We gingen nog 1 kilometertje verder voor de pauze bij Ellen thuis. Hier kregen we koffie/thee en voor de liefhebbers een lekker worstenbroodje en plak cake. Tijdens de pauze kregen we ook nog een demonstratie van het plastuitje.

2026 05 04 22 17 03 WhatsApp  2026 05 04 22 16 15 WhatsApp 

 2026 05 04 22 16 29 WhatsApp

Helaas viel het tegen om na dit gastvrije ontvangst van Ellen en Johan weer de miezerregen te trotseren. De regenjassen werden uit de tas gehaald en we vervolgden onze tocht. We gingen verder via het kanaal bij Dongen naar het industrieterrein Everdenberg in Oosterhout. Daarna waren we snel bij het eindpunt. Daar was het nog een gezellige samenkomst met het grootste gedeelte van de stepgroep.

2026 05 04 22 16 47 WhatsApp

Ellen bedankt voor de mooie tocht en we hopen dat we volgend jaar weer mogen genieten van de omgeving rond Rijen/Dorst. Tot de volgende stepttocht, misschien wel 23 mei in Oudenbosch.

Groetjes, Conny Brans